jaslice (od 1. do 3. godine)

 Alternativni odgojno-obrazovni program prema pedagoškoj koncepciji Marije Montessori od 1. do 3. godine

 
Koncepcija razvoja predškolskog odgoja predlaže raznovrsnost programa te pluralizam pedagoških ideja da bi se postigao optimalni razvoj djeteta, a moderna psihologija razvoja, istraživanje dojenčadi i neuroznanost potkrepljuju tvrdnje o osobitoj sposobnosti upravo malene djece postavljajući za činjenicu da su prve tri godine života najvažnije godine i razdoblje najintenzivnijeg učenja. Zadovoljenje postavljenih kriterija prema odgoju i obrazovanju djece rane dobi u Dječjem vrtiću Sopot prepoznali smo u koncepciji rada prema pedagogiji Marie Montessori.
Montessori pedagogija je temeljena na povoljnom cjelovitom razvoju osobnosti djeteta i kvalitete njegova života, čime je sukladna suvremenoj humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja. U središtu se nalazi dijete, a glavna pedagoška načela su promatranje djeteta, te individualan pristup svakom djetetu.
Specifičnosti programa :
  • Pripremljena okolina koja djetetu olakšava kretanje i smanjuju prepreke na minimum. Ona je primjerena po veličini, jednostavna u kvaliteti i obliku, privlačna i atraktivna, uredna i čista. U našem okruženju pripremljena okolina je prije svega sigurna, jer dijete možemo pustiti slobodno samo ako je u sigurnoj okolini.
  • U našoj Montessori pripremljenoj okolini i odgojitelj je dio nje i djetetu ne predstavlja prepreku i ne zamjenjuje ga u onome što dijete može i treba obaviti samo. Hvaljenjem i divljenjem djeci te čuvanjem od neuspjeha ne razvija se djetetovo samopouzdanje, već poticanjem na trud da se dođe do uspjeha. Osjećaj frustracije eliminiramo pružanjem djetetu mogućnosti izbora. U odnos s djetetom težimo tome da se ono osjeća važno, vrijedno i od koristi nama i cijeloj skupini, čime se jača djetetovo samopoštovanje i pozitivna djetetova slika o sebi. Jednako važni ciljevi su nam razvoj djetetovog samopouzdanja i stjecanja kompetencija.
  • U sredini pripremljenoj za njega, djetetu omogućavamo kontakt sa sredstvima namjenjenim svrhovitom djelovanju. Upotreba predmeta shodno njihovoj pravoj namjeni uvjetuje uspostavljanje mentalnog reda u djetetu, a pažljiva i precizna manipulacija tim predmetima uvjetuje koordinaciju njegovih pokreta. Pokret pomaže razvoju uma, a on se ispoljava novim pokretima i akcijama. To je kružni proces u kojem su psiha i pokret djelovi jedinstvene cjeline. Uz direktni cilj stjecanja određene vještine, svaki pribor u Montessori jaslicama ima indirektni cilj koji je razvoj volje, pažnje i koncentracije. Pojavu koncentracije pripremaju mentalni rad i koordinacija pokreta i plod su djetetove duboke obuzetosti nekom aktivnošću.
Ciljevi programa:
  • Suradnja i zajedništvo nasuprot  natjecanju i individualizmu
  • unutarnja motivacija za učenje zasnovana na prirodnim i logičnim posljedicama (samodisciplina)
  • kvaliteta i dubina koncentracije nasuprot brzine i količine učinjenog
  • sloboda kretanja, izbora i ponavljanja
  • odgovornost
  • samopouzdanje
  • inicijativa

Opširnije o programu Montessori jaslica u DV Sopot pročitajte u Priručniku za roditelje:

https://online.fliphtml5.com/xhygn/nuyh/

Ispiši stranicu